TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Dział Nauki

ACADEMIA IUVENUM

Academia Iuvenum powołana przez JM Rektora Zarządzeniem Wewnętrznym 53/2021 stanowi jeden z elementów działania Politechniki Wrocławskiej zmierzających do promowania doskonałości naukowej w uczelni.

Nadrzędnym celem przedsięwzięcia jest wyłonienie i wspieranie rozwoju grupy wybitnych młodych naukowców w różnych dyscyplinach naukowych. Przeznaczeniem Academia Iuvenum jest także pełnienie roli platformy służącej do interdyscyplinarnej wymiany intelektualnej.

W naborze w 2024 roku można składać wnioski w języku angielskim. Regulamin, wniosek oraz Q&A są dostępne w języku angielskim na stronie https://nauka.pwr.edu.pl/en/awards-for-scientists.

Regulamin Academia Iuvenum 

Formularz zgłoszeniowy 

Kadencje Academia Iuvenum:

Academia Iuvenum rozpoczęła swoją pierwszą dwuletnią kadencję wraz z rozpoczęciem roku akademickiego 2021/2022 z liczbą 24 członków powołanych przez JM Rektora. W każdym kolejnym roku przeprowadzane są wybory, w trakcie których powoływanych jest nie więcej niż 24 nowych członków.

Na członków Academia Iuvenum mogą zostać powołani nauczyciele akademiccy zatrudnieni w uczelni na pełnym etacie finansowanym w całości lub w części z subwencji, spełniający łącznie następujące warunki:

  • uzyskali stopień doktora nie później niż rok oraz nie wcześniej niż 7 lat do dnia rozpoczęcia kadencji*;
  • nie posiadają stopnia doktora habilitowanego ani uprawnień równoważnych;
  • złożyli w danym roku oświadczenie upoważniające Uczelnię do zaliczenia ich do liczby N pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie, dla której w Uczelni funkcjonuje rada dyscypliny naukowej powołana zgodnie z §9 ust. 2 Statutu Politechniki Wrocławskiej;
  • posiadają znaczące osiągnięcia w reprezentowanej przez siebie dyscyplinie naukowej;
  • nie są aktualnie członkiem Akademii. 

* W przypadku pracownika korzystającego w pełnym wymiarze z urlopu macierzyńskiego lub rodzicielskiego limit okresy, o którym mowa ppkt 1 ulega zwiększeniu o 1 rok na każde urodzone lub przysposobione dziecko, na które udzielono urlopu po uzyskaniu doktoratu. 

Zgłaszanie kandydatur i sposób wyboru członków:

  • Kandydatów na członków Akademii wyłaniają rady dyscyplin naukowych spośród osób, które złożyły formularz zgłoszeniowy (plik do pobrania), na podstawie opisanych w nim dorobku naukowego i planów badań (zwłaszcza wpisujących się w priorytetowe obszary badawcze Uczelni).
  • Limit kandydatów w poszczególnych dyscyplinach corocznie okreśła Rektor, na podstawie liczby pracowników reprezentujących te dyscypliny i spełniających warunki wymienone w punktach powyżej. 

  • Rektorska Komisja ds. Nagród Naukowych tworzy listę rankingową spośród kandydatów przedstawionych przez rady dyscyplin naukowych, biorąc pod uwagę informacje zawarte w formularzach zgłoszeniowych, a następnie podejmuje decyzję w sprawie ostatecznej listy nowych członków Academia Iuvenum w głosowaniu bezwzględną większością głosów. 

Przywileje, którymi objęci są członkowie Akademii w czasie trwania kadencji:

  • obniżenie wymiaru pensum dydaktycznego do 120 godzin obliczeniowych rocznie w związku z wykonywaniem ważnych zadań dla Uczelni;
  • dodatek do wybagrodzenia "Academia Iuvenum" w wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia zasadniczeo adunkta określonego w powszechnie bowiązujących przepisach prawa;
  • dostęp do dedykowanego programu szkoleń wspierającego rozwój doskonałości naukowej;
  • wsparcie w zakresie udziału w konferencjach i szkołach naukowych, wyjazdów na staże naukowe, kontaktów badawczych z innymi ośrodkami;
  • prawo do zasięgania i prezentowania opinii młodych naukowców w Uczelni.

Obowiązki członków Akademii:

  • co najmniej raz podczas kadencji przedstawienie na seminarium referatu nt. realizowanych przez siebie prac badawczych;
  • uczestniczenie w seminarium i innych wydarzeniach naukowych organizowanych przez Akademię lub jej rekomendowanych (np. Interdyscyplinarne Seminarium Naukowe Politechniki Wrocławskiej);
  • uczestniczenie w oferowanych dla członków Akademii szkoleniach i warsztatach;
  • uczestniczenie w życiu Akademii, m.in. w posiedzeniach, wyborach, opiniowaniu i przygotowywaniu dokumentów;
  • na zakończenie kadencji przedstawienie Rektorskiej Komisji ds. Nagród Naukowych pisemnego raportu opisującego rozwój własnej kariery i zrealizowane badania.

Kalendarium:

  • ogłoszenie o maksymalnych liczbach kandydatów na nowych członków Akademii zgłaszanych przez rady dyscyplin naukowych – do 30 kwietnia**;
  • składanie do rad dyscyplin formularzy zgłoszeniowych na adres dzial.nauki@pwr.edu.pl przez osoby ubiegające się o przyjęcie do Akademii – do 30 kwietnia**;
  • wyłonienie kandydatów przez rady dyscyplin naukowych – do 20 maja**;
  • wybór nowych członków Akademii przez Rektorską Komisję ds. Nagród Naukowych – do 10 czerwca**;
  • powołanie przez Rektora – do 15 czerwca**;
  • początek kadencji Akademii – 1 października.

**Jeżeli terminy przypadają na dzień wolny od pracy, obowiązującą datą jest pierwszy dzień roboczy po tym dniu. 

Uprzejmie informujemy, że w formularzu zgłoszeniowym należy umieścić wykaz prac w recenzowanych czasopismach o cyrkulacji międzynarodowej, podając m.in. współczynnik Imact Factor właściwy dla roku wydania publikacji. Jest to ta sama wartość, która znajduje się przy danej publikacji w bazie DONA. 

Nadzór nad Academia Iuvenum sprawuje prorektor właściwy ds. nauki.

Za obsługę administracyjną odpowiada Dział Nauki.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję